
De komende 7 jaar blijft de RET het busvervoer in de regio Rotterdam en omstreken verzorgen. De stadsregio Rotterdam maakte vandaag bekend dat de RET het beste voorstel indiende en daarmee de busconcessie gewonnen heeft. De busconcessie is een samenvoeging van twee busconcessies en beslaat in totaal 10 gemeenten in de regio Rotterdam.
Algemeen directeur Pedro Peters: “Voor de RET is het winnen van deze busconcessie van groot belang! Op deze wijze blijft er sprake van integraal OV: bus, metro en tramvervoer in 1 bedrijf. Zo is er voor de reizigers één product, sluiten lijnen en vervoersmodaliteiten goed op elkaar aan, is er één centrale verkeersleiding met kennis van de regio en is de sociale veiligheid voor het hele openbaar vervoer geregeld. Geen opsplitsingen zoals bijvoorbeeld bij Prorail en NS. Mijn felicitaties aan alle collega’s die hieraan hebben gewerkt en aan alle trouwe medewerkers die hun werk bij RET behouden. Met het binnenhalen van de concessie groeit de RET in verschillende opzichten. Ons vervoeraanbod voor bus stijgt met zo’n 40%, we krijgen er bijna 200 buschauffeurs en 90 bussen bij, waarmee we in vijf nieuwe gemeenten gaan rijden.”
Busconcessie Rotterdam en omstreken
Momenteel bestaan er twee busconcessies in de regio Rotterdam. De stadsregio besloot deze twee busconcessies samen te voegen tot één busconcessie die het gebied van Maassluis tot Krimpen aan de IJssel en van Lansingerland tot Ridderkerk beslaat. In totaal omvat de concessie 10 gemeenten. Afgelopen september kwam het bestek op de markt en mochten alle partijen inschrijven om het busvervoer voor de gehele regio te verzorgen voor de periode december 2012 tot en met december 2019. Deelnemende bedrijven aan deze aanbestedingsprocedure waren Connexxion, Qbuzz en RET.
Welkom
Het winnen van de concessie betekent dat er zo’n 200 medewerkers van Qbuzz bij komen. “Uiteraard zorgen wij ervoor dat de overgang naar ons busbedrijf zo soepel mogelijk verloopt en onze nieuwe collega’s zich snel thuis voelen bij ons,” aldus Pedro Peters.
Algemeen directeur Pedro Peters: “Voor de RET is het winnen van deze busconcessie van groot belang! Op deze wijze blijft er sprake van integraal OV: bus, metro en tramvervoer in 1 bedrijf. Zo is er voor de reizigers één product, sluiten lijnen en vervoersmodaliteiten goed op elkaar aan, is er één centrale verkeersleiding met kennis van de regio en is de sociale veiligheid voor het hele openbaar vervoer geregeld. Geen opsplitsingen zoals bijvoorbeeld bij Prorail en NS. Mijn felicitaties aan alle collega’s die hieraan hebben gewerkt en aan alle trouwe medewerkers die hun werk bij RET behouden. Met het binnenhalen van de concessie groeit de RET in verschillende opzichten. Ons vervoeraanbod voor bus stijgt met zo’n 40%, we krijgen er bijna 200 buschauffeurs en 90 bussen bij, waarmee we in vijf nieuwe gemeenten gaan rijden.”
Busconcessie Rotterdam en omstreken
Momenteel bestaan er twee busconcessies in de regio Rotterdam. De stadsregio besloot deze twee busconcessies samen te voegen tot één busconcessie die het gebied van Maassluis tot Krimpen aan de IJssel en van Lansingerland tot Ridderkerk beslaat. In totaal omvat de concessie 10 gemeenten. Afgelopen september kwam het bestek op de markt en mochten alle partijen inschrijven om het busvervoer voor de gehele regio te verzorgen voor de periode december 2012 tot en met december 2019. Deelnemende bedrijven aan deze aanbestedingsprocedure waren Connexxion, Qbuzz en RET.
Welkom
Het winnen van de concessie betekent dat er zo’n 200 medewerkers van Qbuzz bij komen. “Uiteraard zorgen wij ervoor dat de overgang naar ons busbedrijf zo soepel mogelijk verloopt en onze nieuwe collega’s zich snel thuis voelen bij ons,” aldus Pedro Peters.
Bron: RET.nl